16.5.10

Intent a l'Aneto.

Intent a l'Aneto per la Renclusa.

Sabent que encara hi ha neu (i després de la bonica baixada que vam fer fa 15 dies) hem preparat una marcosortida, a mode de despedida de la temporada hivernal, amb gent de diversos clubs: UEC de Gràcia, UEC de Barcelona, CEC... ens dirigm a la Renclusa, a veure si podem fer l'Aneto.
El Xavi i jo hem sortit de Barcelona a les 14h30 pensant que ens plantariem ràpid sota el refugi i en 30 minuts ja estariem a dalt, però l'arribada a l'Hospital de Benasque ens ha sorprés bastant, ja que no sabiem que tota la pluja que hem trobat pel camí (i que ha caigut durant la setmana) aqui era neu, i hi ha un bon paquet, amb molt bon aspecte, per cert. No estem segurs d'arribar a l'hora prevista, doncs ja son gairebé les 19h00.

La primera tasca és posar cadenes al cotxe, doncs tota la carretera fins la Besurta està nevada i no volem arriscar-nos a patinar.

A l'arribar coincidim amb el Bernat i els seus dos amics, que s'estan preparant per pujar al refugi. Ens preparem ràpid (deixo literalment mitja motxilla al cotxe, i pujo només amb la d'atac amb l'imprescindible) i sortim cap a dalt.

Veieu la neu nova, sobre el terrat del refugi. Fa dues setmanes els voltants del refugi estaven pelats, i les marmotes ja començaven a treure el cap...

Diumenge ens llevem a les 4h30, però fa un vent de nassos, i aplacem la sortida fins les 7h00, renunciant al cim però proposant-nos pujar tant amunt com sigui possible per tal de fer una bona esquiada. La boira va i vé.

A vegades s'obre i ens deixa veure una mica de paisatge, i a vegades no veiem més enllà de 4 metres, però seguim les traces que porten a la Maladeta, coincidint amb un munt de gent (només nosaltres ja som 16 persones).

Com més pugem més espessa es torna la boira, més fort bufa el vent i més fred fa. Això ens ha sorprés, ja que ningú esperava trobar aquestes condicions tant dures (fins a -9ºC, i amb un vent bastant fort. Sensació tèrmica... -20ºC??), constantment veiem gent que dona la volta. Al nostre grup també hi ha qui s'ho repensa, però uns quants continuem.

Finalment, a uns 2800-2900m d'altitud, els components del grup van girant cua, en un moment donat només quedo jo esperant a que arribin els que segueixen. Aviat passa un grup d'esquiadors que em porta un missatge dels meus companys: donar mitja volta.
Trec les pells ii apreto les botes i començo a baixar, aprofitant uns esquiadors que passen m'uneixo a ells per tal de seguir les seves traces, doncs sino m'hauria de quedar quiet esperant a que s'obri una mica la boira, perquè miri on miri ho veig tot blanc.
No gaire més avall trobo un munt de gent reunida que es prepara per la baixada, entre els quals, molts dels components del meu grup.

Una mica més avall, a vegades la boira s'obre. Aprofitem per resituar-nos i corregir la nostra trajectòria de baixada, en una neu, per cert, d'aquelles que es troben als mesos de Gener i Febrer, neu verge que s'enfonsa fins mes amunt dle turmell. Però no és neu pols-pols, i la baixada em cansa molt, es fa llarga...

Uf! Un cop al refugi ens tornem a reunir, tot i que anem baixant esglaonadament cap als cotxes. Quan els primers arribem al cotxe encara son les 10h30 del matí...
No hem fet l'Aneto, no hem fet la Maladeta, però hem viscut una nevada de (mitjans de) Maig que trigarem a oblidar: amb força neu, vent, boira... i tots els elements típicament hivernals.

I finalment, com a Benasque està gairebé tot tancat, anem a dinar a Campo, on hi toca el solet que deu n'hi do... Aqui podeu veure l'Eli en plena bacaina.

Sortida realitzada per Xavi Gallach, Xavi Corral, Bernat Ros, Montse Jové, Eli Masso, Albert Bigorra, de les UEC de Gràcia i de Barcelona.
I per 10 persones més...

1. Eii XAvi he trobat el teu blog, molt bona la piada de la sortida! llastima que no vem fer l'aneto, hem de tornar!!