14.11.09

Navarro a la Roca dels Arcs

Navarro. Roca dels Arcs. Vilanova de Meià.
210m, V. Equipament: 4 claus i algun buril.
Material: friends fins el nº3, aliens, tascons.

Aquest finde hem quedat per anar a fer una mica d'escalada i de gresca a Vilanova de Meià.
Dissabte al matí el punt de trobada és el bar, on esmorzem i repartim cordades.
L'Abel i jo tenim ganes de fer alguna cosa desequipada. El Rafa se'ns uneix a la cordada, ja que no anem a fer una via excessivament dificil tindrà l'oportunitat d'aprendre unes quantes lliçons sobre via llarga desequipada: anem a fer la Navarro, una via que no pica massa però on cal posar-s'ho gairebé tot.

Un cop equipats ens dirigim a la paret.

Jo començaré la primera meitat de via, i l'Abel farà la resta.

Un tascó per aqui, un friend per allà...

... i aviat sóc a la primer reunió, que si ja es veu incòmode per a dues persones, per a tres ni us ho explico!!!

Un nus per aqui, un llacet per allà (ho emboliquem per regal) i aviat començo el segon llarg.

L'inici de llarg és una d'aquestes plaques desplomades amb unes bústies considerables, o sigui que tot i ser bastant impressionant no passa del IV+.

Em salto la R2 i vaig directament a la R3, situada en una feixa on haurem de flanquejar.

La R4 es fa en un arbre que hi ha al final de la feixa, des d'on comença la segona part de la via. Aqui li toca a l'Abel fer de primer.

L'Alien ens anirà bé per a començar aquest llarg, després ja hi podrem posar coses més grans.

La segona part de la via és la típica placa facileta de la Roca dels Arcs, amb molta presa horitzontal però dificil de protegir.

I en un tres i no res l'Abel ja està en el darrer llarg, aviat sortirem per dalt.

El nostre company puja prou bé, li deixem tots els friends posats per tal que vegi com estan col.locats. És una magnífica oportunitat d'aprendre com es posen aquests estris...

Últims metres de la via...

... i ja som al cim, on fem la foto de rigor.

Comencem a plegar

i iniciem el descens.

Baixem corrents cap a la cova del contrafort, on estan els nostres companys provant una mica d'Ae, i d'allà anem al bar, a trobar-nos amb la resta d'amics que han pujat de Bcn, per a fer una cerveseta (unes quantes!!!) i celebrar l'aniversari de la Núria, que fa 35 anyets de res (és una nena).

Escalada realitzada per Xavi Gallach, Abel "Messner" i Rafa Ledesma.

1. Bonica via, la veritat que és interessant perquè té uns cantos de la hostia i permet anar equipant sense haver de patir per si l'has colocat prou bé. Tot i així, s'hi ha d'anar, no es regala res enlloc. Felicitats!