25.10.09

Rescat al Cavall Bernat

Quan rapelem per la normal veiem la Laura a peu de via (on hi ha les plaques) recollint les cordes, i ens diu que la Lluïsa ha caigut escalant i que no pot caminar. Sembla alguna cosa al turmell...
Així que muntem una instal.lació a l'arbre de peu de via, i mentre la Laura la despenja per la canaleta jo rapelo al seu costat, per a controlar que baixi bé i que el peu que té tocat no toqui a la paret.


Quan som al collet veiem que no la podem dur així fins al refugi, i decidim trucar la FEEC, que en 15 minuts ens envia un helicòpter a recollir-la. Tots creiem que la recollirà amb la grua des de l'aire, però els bombers decideixen fer un altre tipus de maniobra que ens deixa bocabadats!!!


L'helicòpter deixa 3 bombers a terra i s'enlaira per a esperar.

Un cop arriben on és la Lluïsa li fan els primers auxilis: li immobilitzen el peu i tornen a cridar l'helicòpter.

Mentre aquest s'acosta a la paret porten la Lluïsa al lloc de rebuda.


Se l'enduen prop de Sta. Cecília, on arribarà l'ambulància que la durà a l'hospital.

I poc després torna a buscar els 2 bombers que s'havien quedat amb nosaltres.


L'helicòpter se'n va, i nosaltres ens afanyem a iniciar el descens per la canal de l'Arbret, que aviat se'ns farà de nit.
Després de veure aquesta dedicació i eficàcia en el rescat ens sentirem més protegits quan anem a la muntanya!! Gràcies, bombers!!

Última hora:
La Lluïsa té un osset (petit) trencat al turmell, haurà de fer repós i no embarcar-se en aquest tipus d'aventura durant un temps (esperem que poc!!), però el mateix diumenge ja va poder anar a casa, o sigui que no va ser tant greu.
Fins aviat Lluïsa!!

3 comentaris:

  1. Hola!
    Jo tinc una curiositat...Li cobraran el rescat?

    ResponElimina
  2. Hola, sóc en francesc, un dels bombers del rescat. Gràcies pels teus comentaris i estic content de que la Lluïsa es trobi millor. M'ha sorprès molt el teu blog, doncs jo també he estudiat geografia i sóc soci de la UEC gràcia i vaig estar uns anyets al SAME, com tú. T'animo a que segueixis publicant les teves aventures.
    Per cert, de moment encara no s'ha cobrat cap rescat, i l'accident de la vostra cordada, està fora dels supòsits que la Generalitat ha publicat com possibles motius d'aplicació de la taxa.
    Salut!

    ResponElimina
  3. Hola Xavi!
    Sóc en Roger, futur bomber del GRAE. He trobat aquest post amb el comentari que vas deixar-li al Joan Borràs de RESCAT-CAT.
    M'alegro que a la Lluïsa no li hagués passat re gros.
    Per altra banda m'ha agradat molt la manera com l'has redactat i estructurat (donant informació i explicant les coses intel·ligiblement).

    Felicitats, Francesc, per l'actuació de l'equip del GRAE.

    Que vagi bé,
    R.

    ResponElimina