13.2.09

Mutant World, Pic del Martell


Mutant World. Pic del Martell.
110 m, V. Equipament: 10 parabolts + Rs.
Material: cintes, friends mitjans i petits, bagues i un cordino.

L'escalada no és cosa de broma!! Aqui podeu comprovar que jo me la prenc molt seriosament...

Doncs avui és divendres, i com jo no tinc pràctiques i la Berta te tanta flexibilitat d'horaris, hem decidit anar a fer una cosa ràpida i sense cues, o sigui que agafem el cotxe i ens arribem al Pic del Martell. A les 9:00h ja hi érem, i feia una fresca que per poc no ens desmotiva.
Sort que l'aproximació ens fa entrar en calor i la paret no està tant freda com ens pensàvem. Ens equipem ràpidament i de seguida salto a fer el primer llarg, que està equipat.
Soooort que està equipat, perquè déu n'hi do com he patit en alguns passos... aquest cinquè és de veritat, aqui no se'ns regala res.
En un plis plas (hehe, en mitja hora, que és el que em costa fer el llarg, doncs hi ha alguns passos clau sense protegir) sóc a la primera reunió, una còmode i ample repisa des d'on admirar la placa del tercer llarg. Ja m'entra salivera només de mirar-la...

La Berta puja en un plis plas (ara de veritat), tot i que diu que la recordava més fàcil, però se n'ha sortit força bé.
El segon llarg no pinta gaire dificultat, son uns 15 metres de III, una grimpadeta, vaja. Això sí, no hi ha res equipat. Sinó seria un regal!!

Una baga per aqui, un cordino en un pont de roca per allà, i aviat és a la R2, una altra repiseta on hi toca el sol.

Aviat hi arribo, per a gaudir dels pocs rajos de sol que em toquen (aviat un núvol s'entreposa entre el sol i jo), i agafo els estris que em caldran pel següent llarg: friends, bagues i una mica de valor, doncs des d'aqui sembla una cosa bastant sèria.

La Berta s'ho mira mentre m'assegura. Diu que el cop que va fer la via es van equivocar i van posar-se per la canal herbosa de la dreta. Doncs avui no t'escapes!
El llarg en qüestió em depara un passet d'aquells que no s'obliden: cal flanquejar cap a la dreta d'una manera extranya, per a poder xapar bé el parabolt, després cal estirar-se per a agafar una fisura vertical a l'esquerra, molt bona però que queda molt lluny, i l'únic ajut és un forat a la dreta que està molt gastat, i que fa por d'agafar. Solucions: llençar o fer un A0.
Confesso que he fet un A0, però no em volia arriscar amb el parabolt per sota meu, hehe
La resta del llarg és molt xulo, ple de forats on assegurar-se (acabo posant 5 proteccions en un parell de metres, fa cosa desaprofitar tants bons emplaçaments), i després una grimpadeta a la dreta per uns blocs enormes. 
Ja sóc a la R3

La Berta surt a fer el quart llarg, que omple de friends, doncs no està gaire ben protegit. Només hi ha un parabolt al costat d'una fisura d'aquelles "de quart", d'un quart que esgarrifa i que fa por, o sigui que jo crec que era un pas de V+/6a.
I així arribem a la R4, i última.
La sortida de la via no ofereix gaires sorpreses: pedra amb fisures molt esmolades, i després el típic caos de blocs que cal grimpar fins arribar a dalt, on es torna més pla però ple de blocs tallants. 
Coses del karst!!

Escalada realitzada per Xavi Gallach i Berta López.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada